Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Ισπανίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Ισπανίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Ισπανίας:  Με μια ματιά…

Με τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών να έχουν κριθεί, οι δύο τελευταίοι αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αρχής γενομένης με αυτόν της Ισπανίας, έχουν τεράστιο ενδιαφέρον! Ο λόγος; Μα φυσικά το γεγονός ότι όλοι οι πρωταγωνιστές του θεσμού θα είναι «ελεύθεροι», χωρίς άγχος και χωρίς καμία στρατηγική ή εντολή από τους υπευθύνους των ομάδων. Κάτι που υπόσχεται πλούσιο θέαμα για τους φίλους των αγώνων. Στο ίδιο πνεύμα, όμως, θα είναι και ο αγώνας της Ισπανίας, και συγκεκριμένα της Καταλονίας, αφού φέτος η οργανωτική επιτροπή αποφάσισε να κάνει ένα βήμα προς τα πίσω! Και τι εννοούμε για να μην παρεξηγηθούμε; Με τη νέα σχεδίαση του Ράλλυ Καταλονίας του 2010, μας γυρνάει πίσω στο χρόνο, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν ο αγώνας συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο καλεντάρι του θεσμού και ήταν μικτός. Βλέπετε, η πρώτη ημέρα του αγώνα θα διεξαχθεί κατά 73,13% σε χωμάτινες επιφάνειες και μόλις 26,87% σε ασφάλτινες. Οι επόμενες δύο, θα είναι καθαρά ασφάλτινες, όπως έχουμε συνηθίσει στον αγώνα της Καταλονίας. Ουσιαστικά, κάτι αντίστοιχο είχαμε συναντήσει και στο Ράλλυ Κύπρου το 2009, αλλά με ανάποδη λογική. Και εξηγούμαστε! Στο νησί της Αφροδίτης, ο αγώνας ήταν χωμάτινος και ουσιαστικά οι οδηγοί αγωνίστηκαν σε κάποιες ασφάλτινες ειδικές. Στην Ισπανία, η φιλοσοφία του αγώνα, έχει σαν αποτέλεσμα το μεγαλύτερο βάρος να πέσει στους μηχανικούς, αφού στο πρώτο σκέλος τα αυτοκίνητα θα έχουν αποκλειστικά χωμάτινο set up, το οποίο θα πρέπει να αλλάξει εξ’ ολοκλήρου στο τέλος του, σε ασφάλτινο.

Ένα ακόμα από τα χαρακτηριστικά του ισπανικού αγώνα, όμως, είναι και οι θεατές. Οι Ισπανοί ζουν και αναπνέουν για τους αγώνες Ράλλυ και το αποδεικνύουν εδώ και χρόνια τόσο με την παρουσία, όσο και με την ατμόσφαιρα που δημιουργούν στις ειδικές διαδρομές. Ο αγώνας, ως είθισται τα τελευταία χρόνια, έχει επίκεντρο την Καταλονία, και συγκεκριμένα την πόλη του Salou, στην ευρύτερη περιοχή της Terragonna. Μάλιστα, το σέρβις παρκ και το αρχηγείο του αγώνα, βρίσκεται στο θεματικό πάρκο Port Aventura, το οποίο ουσιαστικά είναι μία διαφορετική προσέγγιση και εκδοχή της Disneyland.

Όμως, οι πρωταγωνιστές του WRC μόνο για διασκέδαση δεν θα βρεθούν στην Ισπανία. Οι περισσότεροι από αυτούς θέλουν τη νίκη για διαφορετικούς λόγους. Πρώτος και καλύτερος; Ο Dani Sordo, που εδώ και τέσσερα χρόνια κυνηγάει την πρώτη του νίκη στο θεσμό, αλλά χωρίς επιτυχία, και είναι δεδομένο ότι θα δώσει τον υπερπάντων αγώνα για να τα καταφέρει φέτος. Στο ίδιο πνεύμα και με αντίστοιχα μεγάλη επιθυμία για νίκη εμφανίζεται και ο Petter Solberg, ο οποίος θέλει διακαώς να κερδίσει τον έναν από τους δύο εναπομείναντες αγώνες του θεσμού. Βέβαια, μη νομίζετε ότι ο Sebastien Loeb θα κάτσει με σταυρωμένα χέρια να τους παρακολουθεί! Μπορεί να έχει ήδη εξασφαλίσει τον τίτλο, αλλά στην Ισπανία μετράει πέντε συνεχόμενες νίκες, την ώρα που μένει αήττητος στην άσφαλτο από το Μόντε του 2006, και είναι γνωστό ότι δεν είναι από τους ανθρώπους που θέλουν να τους σπάνε τα σερί. Στην υπόθεση νίκη, φυσικά και υπολογίζουμε τον Sebastien Ogier (αν και λιγότερο από ότι στους χωμάτινους αγώνες), με τον νεαρό Γάλλο να είναι βελτιωμένος μετά από κάθε νέα του εμφάνιση στην άσφαλτο. Επιμένετε για προγνωστικά; Δεν μπορούμε να σας αναφέρουμε το όνομα του νικητή, αλλά σίγουρα μπορούμε να σας πούμε ότι θα οδηγεί Citroen C4. Δύσκολα θα διαψευστούμε._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 53
Εργοστασιακές: 9
FIA 2: 4
JWRC: 10

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 21-24 Οκτωβρίου
Επιφάνεια: Χώμα - Άσφαλτος
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1991
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 18
Συν. Μήκος: 1.310,46 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 16
Συν. Χλμ. Ειδικών: 355,30 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 13η – 15η El Priorat 1-2 (42,04 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 14η – 16η La Serra d’ Almos 1-2 (4,11 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2009: 104.91 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen C4 WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2008 – 105,41 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen C4 WRC)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 5, Οριόλ 2, ΜακΡέι 2, Πανιζί 2, Σάινθ 2
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 6, Ford 3, Peugeot 3, Toyota 3

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2000 McRae-Grist (Ford Focus RS WRC ’00 – 92.98 χλμ./ώρα)
2001 Auriol-Giraudet (Peugeot 206 WRC – 94.32 χλμ./ώρα)
2002 Panizzi-Panizzi (Peugeot 206 WRC – 97.54 χλμ./ώρα)
2003 Panizzi-Panizzi (Peugeot 206 WRC – 97.26 χλμ./ώρα)
2004 Martin-Park (Ford Focus RS WRC ‘04 – 95.46 χλμ./ώρα)
2005 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 96.27 χλμ./ώρα)
2006 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 102.89 χλμ./ώρα)
2007 Loeb – Elena (Citroen C4 WRC – 104.38 χλμ./ώρα)
2008 Loeb – Elena (Citroen C4 WRC – 105.41 χλμ./ώρα)
2009 Loeb – Elena (Citroen C4 WRC – 104.91 χλμ./ώρα)

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Οι πανηγυρισμοί ακόμα δεν έχουν κοπάσει στο στρατόπεδο της Citroen, μετά από την κατάκτηση και των δύο τίτλων στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Γαλλίας. Ο Sebastien Loeb στέφθηκε Πρωταθλητής για έβδομη συνεχόμενη χρονιά και η Citroen για έκτη συνολικά και 3η συνεχόμενη. Στην Ισπανία, η γαλλική ομάδα ταξιδεύει πλέον χωρίς κανένα άγχος και με μοναδικό στόχο να συνεχίσει το σερί των επιτυχιών της. Από τη στιγμή που παραμένουμε στην άσφαλτο, ο Sebastien Loeb θα έχει στο πλευρό του τον Dani Sordo, ο οποίος και θα αγωνιστεί λογικά για τελευταία φορά με τα χρώματα της εργοστασιακής ομάδας, εφόσον ακόμα δεν έχει συμφωνήσει με την Citroen για τη νέα χρονιά. Ο Γάλλος, καταρχήν, δεν πρόκειται να μείνει εκτός μάχης παρά το γεγονός ότι έχει εξασφαλίσει τον τίτλο. Έχοντας να χάσει στην άσφαλτο από το 2006, δικαίως θα έχει και πάλι τον τίτλο του φαβορί. Ο Sordo από την πλευρά του, θα είναι μία από τις ελάχιστες φορές που η προσοχή θα είναι στραμμένη περισσότερο επάνω του. Ο Ισπανός επιθυμεί διακαώς να σημειώσει επιτέλους την πρώτη του νίκη στο θεσμό και οι προϋποθέσεις είναι κατάλληλες για να το πετύχει αυτό στις ειδικές της πατρίδας του. Κάτι που απέδειξε και πέρσι, αλλά δεν του επέτρεψαν να καταφέρει λεπτομέρειες. Σημαντικό στοιχείο κατά τη γνώμη μας; Το άγχος, το οποίο ο Ισπανός ήδη αισθάνεται, αφού ξέρει ότι μία ενδεχόμενη νίκη δεν θα έχει μόνο ψυχολογική σημασία, αλλά θα αποτελέσει ουσιαστική βοήθεια αναφορικά με το μέλλον του τη νέα χρονιά.

ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLΥ ΤΕΑΜ
Στο στρατόπεδο της Ford ήδη έχουν αρχίσει να σκέφτονται τη νέα χρονιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δύο οδηγοί της ομάδας την προηγούμενη εβδομάδα αναλώθηκαν σε μία μαραθώνια σειρά δοκιμών επτά ημερών με το Ford Fiesta WRC, το οποίο και οδήγησαν για πρώτη φορά με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.600 κ.εκ. Στην Ισπανία, ο Malcolm Wilson και η ομάδα του δεν τρέφουν σημαντικές ελπίδες για διάκριση. Αν μάλιστα ένα από τα δύο Focus καταφέρει να μπει σφήνα ανάμεσα στις Citroen στην πρώτη τριάδα, ή έστω να καταλάβει μία από τις θέσεις του βάθρου, τότε η παρουσία της Ford θα έχει στεφθεί με απόλυτη επιτυχία. Ποιος είναι ικανός να το καταφέρει αυτό; Σύμφωνα με όσα βλέπουμε τους τελευταίους μήνες, ο Jari Matti Latvala. Ο νεαρός Φινλανδός είναι ταχύτερος σε κάθε είδους επιφάνεια από τον ομόσταυλο του και πρώτο οδηγό της ομάδας, Mikko Hirvonen, εκπλήσσοντας ευχάριστα με τις επιδόσεις του. βέβαια, η άσφαλτος δεν είναι η αγαπημένη του επιφάνεια, αλλά στην Γαλλία έδειξε σαφώς βελτιωμένος δείχνοντας να έχει κερδίσει σημαντικά σε εμπειρίες. Και πάλι, όμως, αυτό δεν είναι αρκετό για να τον φέρει στο ίδιο επίπεδο με τους μετρ της ασφάλτου που έχει στη διάθεση της η Citroen. Ο Hirvonen από την πλευρά του, μοιάζει σχεδόν αδύνατο να σημειώσει την περσινή του επιτυχία, όταν και είχε τερματίσει τρίτος. Βέβαια, ο Φινλαδός μέχρι πέρσι αποτελούσε διεκδικητή του τίτλου και για αυτό καλά θα κάνουν οι αντίπαλοι του να μην τον υποτιμήσουν. Όμως, οι επιδόσεις του το τελευταίο διάστημα, μας έχουν οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι δύσκολα θα διακριθεί, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η ψαλίδα ανάμεσα σε Focus και C4, ειδικά στην άσφαλτο, έχει ανοίξει σημαντικά.

STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Με τον Henning Solberg να οδηγεί και πάλι το Fiesta S2000, και μάλιστα ξεχωρίζοντας με τις επιδόσεις του κερδίζοντας άτυπα την κατηγορία τόσο σε Βουλγαρία, όσο και Ισπανία, ο Ken Block θα είναι αυτός που θα βρεθεί στην Ισπανία στο πλευρό του Matthew Wilson για λογαριασμό της Stobart Ford. Αμφότεροι, δεν διακρίνονται για τις επιδόσεις τους στην άσφαλτο, με αποτέλεσμα ένα τερματισμός στην δεκάδα να αποτελεί για τον καθένα από αυτούς τεράστια επιτυχία. Ο Wilson, ελέω και σημαντικά μεγαλύτερης εμπειρίας, θα έχει τον πρώτο λόγο. Μάλιστα, στην λιγότερο απαιτητική σε σχέση με τους υπόλοιπους ασφάλτινους αγώνες του θεσμού, Ισπανία, έχει καλή παράδοση. Ο Block από την πλευρά του συνεχίζει τη συγκομιδή εμπειριών. Ο Αμερικανός, ήταν αξιοπρεπής στο Ράλλυ της Γαλλίας, καταφέρνοντας να τερματίσει και δείχνοντας σαφή στοιχεία βελτίωσης. Βέβαια, αυτό δεν είναι αρκετό για να συναγωνιστεί τους κορυφαίους συνδυασμούς, αλλά λίγο τον νοιάζει. Πρωταρχικός του στόχος είναι να κερδίσει εμπειρίες, να προετοιμαστεί ιδανικά για τη νέα χρονιά, η οποία θα τον βρει στο τιμόνι ενός Fiesta WRC στα χρώματα της Monster Energy, με πλήρη εμπλοκή.

CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Με ίδια σύνθεση η Citroen Junior ταξιδεύει στην Ισπανία για να συνεχίσει το σερί των καλών εμφανίσεων. Όπως στη Γαλλία, έτσι και στην Ισπανία, οι Sebastien Ogier και Kimi Raikkonen θα αποτελέσουν το δίδυμο της ομάδας, με στόχο κάτι καλύτερο από ότι στο Στρασβούργο. Εκεί, μία ατυχία δεν επέτρεψε στον Sebastien Ogier Να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην έκτη θέση της γενικής. Το σημαντικότερο στοιχείο, όμως, ήταν ότι οι επιδόσεις του Γάλλου, οι οποίες ήταν ακόμα καλύτερες σε σχέση με τη Γερμανία και τη Βουλγαρία. Ο ταλαντούχος οδηγός, έχει σπουδαία εξέλιξη ακόμα και μέσα στη διάρκεια της χρονιάς, και είναι χαρακτηριστικό ότι στη Γαλλία διεκδικούσε τη δεύτερη θέση από τον σαφώς πιο έμπειρο στην άσφαλτο, Dani Sordo. Στην Ισπανία, με δεδομένο ότι η πρώτη ημέρα είναι χωμάτινη, μοιάζει ικανός για εκπλήξεις. Ο διάσημος ομόσταυλος του, ο Kimi Raikkonen, θα έχει στην Ισπανία και πάλι όλα τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του. Καταρχήν, λόγω της αγωνίας όλων αναφορικά με το μέλλον του, αφού ακόμα και ο ίδιος δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του σχετικά με το τι θα κάνει το 2011. Και κατά δεύτερον, λόγω του αγώνα της Ισπανίας, ο οποίος σύμφωνα με τους περισσότερους ειδικές είναι αυτός που ταιριάζει περισσότερο από όλους στους αγώνες πίστας, χώρος τον οποίο ο Φινλανδός γνωρίζει καλύτερα από όλους. Απλά, για όσους ενθουσιάζονται, σας θυμίζουμε ότι στη Γαλλία ο πρώην Πρωταθλητής της Formula 1 βγήκε δύο φορές από το δρόμο, και την τελευταία αποφασίστηκε να μην λάβει μέρος, έτσι ώστε να προφυλαχθεί το αυτοκίνητο, το οποίο είναι και το ίδιο με το οποίο θα αγωνιστεί στην Ισπανία.

PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Πιο αποφασισμένος από ποτέ! Ο Petter Solberg κυνηγάει από την αρχή της χρονιάς την πρώτη του νίκη από το 2005, και πλέον τα περιθώρια στενεύουν επικίνδυνα, με δεδομένο ότι απομένουν δύο αγώνες για την ολοκλήρωση του Πρωταθλήματος. Χαρακτηριστικό της επιθυμίας του Νορβηγού, είναι (σύμφωνα με τον ίδιο) ότι κατέβαλε και ο ίδιος ένα μεγάλο ποσό από την τσέπη του, έτσι ώστε να έχει στη διάθεση του ότι είναι απαραίτητο για να διεκδικήσει επί ίσοις όροις τη νίκη. Για παράδειγμα, κάποιες προληπτικές αλλαγές που στα βραδινά σέρβις απέφευγαν οι άνθρωποι της ομάδας του για λόγους κόστους, σε αυτόν τον αγώνα θα τα αντικαταστήσουν κανονικά! Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, θεωρεί ότι αν η πρώτη ημέρα του αγώνα είναι στεγνή, μπορεί εκμεταλλευόμενος τη σειρά εκκίνησης να διεκδικήσει τη νίκη. Και δεν έχει άδικο, αναφορικά με τη συγκεκριμένη στρατηγική και λογική. Απλά, από την μεριά μας να συμπληρώσουμε ότι με τόσους μετρ του είδους μαζεμένους στον ίδιο αγώνα, το έργο του Solberg παραμένει δύσκολο. Όμως, θεωρούμε ότι οι περισσότεροι από τους φίλους του WRC, είναι στο πλευρό του Νορβηγού και είναι δεδομένο ότι θα τύχει και πάλι της αποθέωσης τους στις ειδικές διαδρομές.

MUNCHIS FORD WORLD RALLY TEAM
Όπως έχουμε συνηθίσει από την αρχή της χρονιάς, η Munchis θα λάβει μέρος στον αγώνα με ένα Ford Focus RS WRC ’08, το οποίο φυσικά θα οδηγήσει ο Federico Villagra. Ο πολυπρωταθλητής Αργεντινής, θα κάνει στον μικτό ισπανικό αγώνα την τελευταία του εμφάνιση για φέτος τουλάχιστον στο WRC, αφού είναι γνωστό ότι το Ράλλυ Μ. Βρετανίας δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα του. Ο Villagra, θα προσπαθήσει στις ειδικές της Ισπανίας να σημειώσει ένα καλό αποτέλεσμα, το οποίο και θα του επιτρέψει να διατηρήσει τη θέση του στην τελική βαθμολογία παρά την απουσία του από τον τελευταίο γύρο της χρονιάς. Βλέπετε, ο Αργεντινός βρίσκεται στην ένατη θέση της βαθμολογίας, τρεις βαθμούς μπροστά από τον Henning Solberg, και αν καταφέρει να ολοκληρώσει σε αυτή τη θέση τη φετινή χρονιά, θα έχει πραγματοποιήσει και την καλύτερη παρουσία της καριέρας του στο WRC. Τι μπορεί να καταφέρει στην Ισπανία; Αν αναλογιστούμε ότι στη Γαλλία σημείωσε το καλύτερο του αποτέλεσμα στην άσφαλτο, παρά το γεγονός ότι είχε να οδηγήσει σε αυτού του είδους τις επιφάνειες ένα χρόνο, δείχνει ότι είναι ικανός για έναν τερματισμό στη δεκάδα. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι το καλύτερο του αποτέλεσμα είναι η 8η θέση της γενικής. Επίσης, σημειώστε ότι σε αυτόν τον αγώνα στο δεξί του μπάκετ θα βρεθεί ο Diaz, αφού ο συνήθης συνοδηγός του, Companc, αναρρώνει μετά από επέμβαση.

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ JWRC
Ψέματα τέλος για την κατηγορία Νέων. Μετά από μία χρόνια γεμάτη ένταση, ο τίτλος του Πρωταθλητή του JWRC θα κριθεί στις μικτές ειδικές διαδρομές της Ισπανίας. Για δεύτερη φορά τα τελευταία τρία χρόνια, ο Γερμανός Aaron Burkart θα ξεκινήσει τον αγώνα ως ένας από τους διεκδικητές του τίτλου, αλλά με μία σημαντική διαφορά. Φέτος αυτός είναι το φαβορί. Ο οδηγός του Suzuki Swift S1600 είναι επτά βαθμούς μπροστά από τον Hans Weijs Jr., ο οποίος και αναμένεται να είναι ο μεγάλος του αντίπαλος. Βλέπετε, ο Kevin Abbring, ο οποίος διατηρούσε ζωντανές τις ελπίδες του, έχασε κάθε μία από αυτές όταν βγήκε από το δρόμο στη Γαλλία, με αποτέλεσμα να μην εκκινεί καν στον ισπανικό αγώνα. Έτσι, οι δυο τους θα δώσουν τον υπερπάντων αγώνα, με τον Γερμανό να είναι το φαβορί, αφού ο Ολλανδός οδηγός του Clio δεν θέλει μόνο νίκη, αλλά και συνδυασμό αποτελέσματος. Βέβαια, όλες μας οι απορίες θα λυθούν στις ειδικές διαδρομές. Ανάμεσα στους αγωνιζόμενους που έχουμε δει στους τελευταίους αγώνες του θεσμού, θα δούμε και τους Todor Slavov, Alessandro Broccoli και Harry Hunt.

Επίσημο site αγώνα: www.rallyracc.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=250

Δείτε αναλυτικά πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία μετά από τον ενδέκατο γύρο του θεσμού στην Γαλλία.
Οι νικητές των τελευταίων πέντε ετών. Loeb - Elena με τη Citroen C4 WRC...